Тепла зима, теплі поштівки

Цього року святкові вітання можна буде написати на унікальних дизайнерських поштівках, які створили у Франківську. На кожній з них – знакова для міста будівля. 

Ідея належить Сергію Гаврилюку. Виникла вона невдовзі після презентації візуального стилю Франківська. Тоді ж оголосили конкурс на розробку ідей поштівок, і обрали проект дизайнера DC Media Юри Хмельовського як найбільш завершений. Інші подані на конкурс проекти також можуть бути втілені в наступних серіях.

Сергій Гаврилюк:

Моя подруга вже кілька років казала: «Сергію, ти ж малюєш, ну зроби поштівки, нам немає, що друзям відправити за кордон. От зайди в «Букініст», там же нічого не знайдеш!». Зайшов – там дійсно нічого немає. Укрпошта також нічим не може похвалитися.

Паперова поштівка – це класно. Її можна покрутити в руках, помацати. На відміну від імейлів, це інші, тактильні відчуття.

Юрій Хмельовський:

Я надихнувся тим, що бачив в інтернеті. Я малював у популярному зараз стилі, щось між line-craft i flat. Ці стилі використовують Google та Microsoft Windows. Я подумав: намалюю рідне місто, щоб і своїм сподобалося, і на зарубіжних сайтах можна було виставити роботи.

Декілька споруд я зобразив з куполами – так колись і виглядали «Дністер», синагога. Взагалі архітектура – це обличчя міста. Мені здається, поштівки можуть посприяти тому, що якісь елементи архітектури відновлять.

Це в наших силах – зробити щось гарне для міста. Я називаю це децентралізацією від Львова. Всі їдуть туди, Львів прокачується, і мене це нервує. Невже моє місто не може бути таким класним, як Львів? Може, просто треба якісніше працювати. Треба інакше робити, ніж у 90-х.

Важливо, щоб мешканці міста думали не лише про себе, а на кілька метрів далі. Взагалі мінімум на 12 км – як діаметр Франківська. Хоча програма мінімум – це під’їзд додає Сергій.

Поштівки розповсюджуються серед партнерів «Теплого міста» у мережі «23 ресторани», у крамниці-майстерні «Шуфля», у сувенірних магазинах, таких як «Аватар». Набір з 12 листівок коштує 40 гривень. Зараз надрукували тисячу наборів, і 5 грн. з кожного набору йтиме на розвиток проекту.  Юра Хмельовський каже, що гроші від продажу цієї партії підуть на створення наступної. Одна з ідей другої серії – особливі житлові будинки Франківська. 

Це душевна і приємна нагода зробити промоцію міста через традицію трошки забутого листування. Поштівки не обов’язково прив’язувати до свята. Їх можна використовувати для будь-яких, навіть коротких, повідомлень чи запрошень. Це дуже приємний і несподіваний момент отримання паперового фізичного листа, −

говорить Анна Бурлака, піар-менеджер «Теплого міста».