Школа амбіцій

Цієї суботи у Франківську відбудеться перша «Школа блогерства». Про те, що це таке, хто і навіщо створює можливості самопромоції для молоді, про запрошених лекторів і чому дописувати до свого блогу ліпше, ніж ділитися геніальними ідеями з редакторами медіагігантів, Аріні Радіоновій розповів Роман Кобрин, PR-менеджер «Школи блогерства».

 

Фото з особистого архіву Романа Кобрина

Аріна: Романе, наскільки я знаю, ви не маєте свого блогу, не пов’язані з журналістикою, тож звідки бажання створити «Школу блогерства»?

Роман: Впіймали. Це правда, я не веду блог, але вже давно цим цікавлюсь. Якось наша команда вирішила створити проект для всіх, хто має ідеї щодо власного блогу. Ми дуже тішимось, що ця ідея врешті-решт втілилася в життя. Під час Школи ми ознайомимо учасників з блогерством як явищем, його історією, значенням для сучасного медіапростору та прикладами успішних блогів. Але, попри це все, найголовнішою метою «Школи блогерства» є реалізація мрій.

Аріна: Школи, як правило, мають сталу довготривалу програму. Школа блогерів – одноденна. Чи матиме вона повторення? Чи залишиться її відвідування вільним?

Роман: Не буду приховувати, що цей проект – пілотний. Ми придивляємося, чи цікава ця тема франківській молоді так, як нам. Наскільки буде попит на такі заходи, настільки ми готові робити їх. Під час створення програми для Школи, ми намагалися охопити всі базові поняття блогосфери, щоб учасники отримали загальне уявлення про блоги та блогерів, і рухалися кожен до найбільш цікавого напрямку для себе. З часом хотілося б робити «Школу блогерства» на постійній основі, запрошувати таких відомих спікерів як Вахтанг Кіпіані, Майкл Щур тощо.

Аріна: Ви весь час кажете «ми». А нам – мені і зараз тим, хто читає наш діалог по інший бік екрану цікаво, яка команда потрібна, щоб створити такій захід?

Роман: Одній людині досить важко управляти всім проектом, тому наша команда – це пять осіб. Автор ідеї і наш командний коуч, якій підтримує «вогонь» у проектній групі – це Михайло Джогола. Технічний менеджер, який на «ти» з проекторами, ноутбуками і всіляким залізом – це Ігор Синк. Зв'язок з аплікантами підтримує Юля Ольшевська. Вона відбирає, сортує, дзвонить і пише нашим майбутнім «школярам». Так само «набридала» тренерам Віка Ковцун, яка, на жаль, залишила нашу команду заради стажування на «Радіо Свобода» у Києві, з чим ми її вітаємо. А я наповнюю контентом публічні сторінки в соцмережах, відповідаю за розвиток інформаційної співпраці. Хочеться окремо подякувати дизайнеру, що розробив наші афіші і фірмовий стиль, Тарасу Теліщаку. Ми всі є членами Фундації Регіональних ініціатив – всеукраїнської громадської організації. Івано-Франківський осередок займається проблемою неформальної освіти. Ми також проводимо #Fri_media_lab – медіа тренінг для громадських активістів, Школи громадської активності, а тепер от «Школу блогерства».

Аріна: Тоді питання про спікерів. Як ви їх відбирали, кого запрошували?

Роман: Може, це юнацький максималізм, але спершу я написав своєму улюбленому відео-блогеру і журналісту Майклу Щуру. І я сам не повірив, коли отримав від нього повідомлення. Він написав, дослівно не пам’ятаю, але щось таке: «Я б з радістю відвідав рідні краї, приїхав до вас, але багато роботи і на Франківщині буду аж навесні». Так що, може, в березні чи травні, хто знає…

В суботу в нас буде п’ять спікерів, які розповідатимуть про різні сторони роботи блогера. Зокрема, на кого можна рівнятись у світі та Україні, як створити свій блог, якими платформами і ресурсами ліпше користуватися та про те, як писати якісні тексти. Ви можете прочитати  привітання наших майстрів на сторінках у Facebook та Vk, а краще за них самих я сказати не зможу.

Аріна: Тепер найскладніше питання. Ким бути краще – блогером чи журналістом?

Роман: Складно повірити, але в час інтернетзалежності не дуже багато людей в курсі, хто такі блогери, і навіщо їх читати. У школах та університетах не викладають історію і теорію медіа, про часи ЖЖ всі забули, і наше покоління винаходить ровер знову. Школа блогерства – це неформальна освіта, і ми акцентуватимемо на таких моментах. Крім того, я вважаю, що блогер – це універсальний солдат, бо він не підлаштовується під канони якогось видання, він сам собі фотограф, редактор, журналіст, маркетолог, менеджер з реклами, піару, і навіть коректор, хоча багато хто до цього перевтілення не доходить.

Аріна: То які критерії відбору учасників?

Роман: Єдиний критерій відбору – рівень мотивації. Ми навмисне не робили складних аплікаційних форм, не вимагали від учасників бекграунду і досвіду. Ми хочемо бачити на тренінгу людей з високим рівнем зацікавленості. Бо, повторююсь, наша головна місія в тому, що ми допомагаємо втілювати мрії.

Аріна: Як вас знайти цієї суботи?

Роман: Школа блогерства відбудеться в офісному центрі «Екстім Сіті», в офісі видання «Варіанти», яким ми теж хочемо подякувати за вклад у розвиток медіа міста. Насправді ми шукали приміщення не довго, а вже під час піар-кампанії надходили пропозиції щодо місця проведення Школи від нашого інформаційного партнера антикафе «Станції». Це доводить, що реалізувати проект у Франківську, знайти для нього простір не так важко, як знайти цікаві проекти. Тому, друзі, – робіть!